Go to the top

جهانگیری در مراسم روز جهانی گردشگری عنوان کرد: راه حل اشتغال پایدار، تمسک به صنعت گردشگری است

مهرداد مولایی / اخبار / ۰ Comments

رئیس گروه مالی گردشگری، در مراسم روز جهانی گردشگری گفت: «راه حل اشتغال پایدار، تمسک به صنعت گردشگری است».

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری ، مهدی جهانگیری، با اشاره به اینکه حضور و سخنرانی رییس جمهور در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری و نیز حضور دولتمردان در این مراسم، نشانگر اهمیت این صنعت توانمند در دولت تدبیر و امید است خاطرنشان کرد: «در حوزه گردشگری، زمینه اشتغال آفرینی ارزان و پایدار در چارچوب اقتصاد مقاومتی در عین توجه به اهداف کلان فرهنگی کشور مهیا است و ایران هم به مانند کشورهای توسعه یافته می تواند از این امکان گسترده برای رسیدن به رشد و اشتغال آفرینی استفاده کند».

وی به اهمیت توجه به ایجاد زیرساخت های گردشگری و ارزان کردن سفر و افزایش سطح دسترسی همگانی به خدمات گردشگری اشاره کرد و تزریق شادی و نشاط به جامعه را مهم ترین پیام گردشگری دانست.

رئیس گروه مالی گردشگری، ادامه داد: «لازمه رسیدن به این اهداف، مشارکت دادن و فعالیت هر چه بیشتر نهادهای بخش خصوصی است و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی باید بتوانند با اطمینان خاطر از ثبات اقتصادی کشور، در ایجاد زیرساخت های گردشگری نقش آفرینی کنند».

جهانگیری در پایان سخنان خود با اشاره به گزارش معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رشد ۱۰ درصدی صنعت گردشگری در دوره سه ساله روی کار آمدن دولت یازدهم، ابراز امیدواری کرد با توجه خاص به نوآوری ها و امکانات فناوری اطلاعات بتوان تا دو سال آینده  به هدف ایجاد ۱۴۰ هزار شغل پایدار رسید.

گفتنی است در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری، لوح تقدیر کارآفرین برتر صنعت گردشگری به دست رییس جمهور به رییس گروه مالی گردشگری اهدا شد.

Leave a Comment