Go to the top

اولویت، توسعه بازارهای هدف صادراتی

حسین سلطان زاده / گفتگو / ۰ Comments

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه صادرات نفتی کاهش یافته است ، گفت : توسعه صادرات غیرنفتی در اولویت های مجموعه فعالان بخش خصوصی و دولت است.

مهدی جهانگیری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود : ورود اقتصاد ما به بازارهای جهانی و اقتصاد آزاد مهم است و محصولاتی می تواند در این فضای اقتصادی رقابت کند که از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: فعالان تولیدی و اقتصادی زمانی می توانند رقابت کنند که از کیفیت مناسب برخوردار باشند و باید در فضای رقابتی حضور جدی داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه باید بر صادرات آن دسته از کالاهایی که مزیت دارد ، متمرکز شویم ، گفت: باید بر بازارهایی که قبلا صادرات داشتیم و به علت های مختلف آن را از دست دادیم تمرکز ویژه کنیم.

جهانگیری افزود:‌ بزرگترین چالش ها در حوزه صادرات ، همراه نبودن با استانداردهای روز دنیاست و در بازار رقابتی هم رقبای ما استانداردهای روز را در این حوزه به کار می گیرند و ما نیز باید محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنیم و هر زمان در این بازار رقابتی بتوانیم محصول را با کیفیت بالا، قیمت و خدمات مناسب عرضه کنیم ، می توانیم بازار را از رقبا بگیریم.

نایب رئیس اتاق تهران گفت: باید با بررسی ، مطالعه و شناسایی بازارهای هدف ببینیم محصولات صادراتی ما در کدام بازارها امکان جذب مشتری دارد تا با کشف بازارهای جدید و تقویت بازارهای قبلی ، خود را در صادرات به نقطه مطلوب نزدیک کنیم.

جهانگیری افزود : یکی از نکاتی که همیشه باید در بازار آزاد اقتصادی سرلوحه کار قرار دهیم توجه و احترام به ذوق و سلیقه مشتری است ، مشتری در فضای آزاد، محصول ما را خریداری کند و کیفیت نیز حرف اول را می زند و اگر محصول ما از کیفیت مناسب برخوردار باشد مشتری ایرانی نیز حتما کالای داخلی خریداری می کند، اما اگر تولیدکنندگان ما کیفیت را مدنظر قرار ندهند بازار را به رقبای خارجی واگذار خواهند کرد و در شرایط رقابتی محو خواهند شد.

وی گفت: در اقتصاد ، کالای بی کیفیت نمی تواند برای خود جای پایی باز کند و نمی تواند بازار را حفظ کند از این رو تولیدکننده ما هم باید به سلیقه مشتریان و هم به مولفه هایی مانند کیفیت متناسب با بازارهای رقابتی و قیمت مناسب توجه کند و در این شرایط می تواند در بازار رقابتی سرپا بماند.

 

دسترسی به لینک گفت و گو

Leave a Comment