Go to the top

جمعه هفته جاری موعد لغو تحریم‌ها

حسین سلطان زاده / اخبار / ۰ Comments
مهدی جهانگیری

رییس گروه مالی گردشگری و نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت که روز جمعه هفته جاری موعد لغو تحریم‌ها علیه ایران است.

به گزارش ایسنا، مهدی جهانگیری در دهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران موعد لغو تحریم‌ها علیه ایران را روز جمعه هفته جاری بیست و پنجم دی ماه اعلام و خاطرنشان کرد:پس از ۱۲ سال، پرونده تحریم‌ها بسته خواهد شد و اقتصاد ایران و متولیان آن باید دوره تازه‌ای را برای جبران ناکامی‌های گذشته آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته و پس از توافق هسته ای صورت گرفته در لوزان سوییس، کشور ایران کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است،گفت: در طول این مدت، نزدیک به ۳۷۶۳ سرمایه‌گذار خارجی در قالب ۱۴۵ هیات اقتصادی از حدود ۵۰ کشور جهان به ایران آمدند و در مذاکره با فعالان اقتصادی ایران، زمینه‌های همکاری و امکان سرمایه گذاری در کشور را مورد بررسی قرار دادند.

جهانگیری سپس به اقدامات اتاق تهران در خصوص دوران پسا برجام اشاره کرد و با یادآوری اینکه ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران فعالیت‌های خود را از چند ماه گذشته آغاز کرده است، افزود: «به دنبال پیشنهاد هیات نمایندگان و مصوبه هیات رییسه اتاق تهران، این ستاد تشکیل شد و کمیته‌هایی نیز با اهداف و موضوعات مرتبط، در این ستاد آغاز به کار کردند.

نایب رییس اتاق تهران با بیان اینکه پنج کمیته تخصصی در ستاد اقتصادی پساتحریم دستورالعمل‌های خود را تدوین و فعالیت‌های خود را همزمان با تشکیل این ستاد، آغاز کرده‌اند، افزود: بررسی موانع سرمایه‌گذاری خارجی در ایران توسط یکی از کمیته‌های این ستاد مورد نقد و بررسی و البته ارائه راهکار قرار گرفته و ریاست آن را نیز آقای بهروز علیشیری، رییس سابق سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، برعهده دارد.»

به گفته وی، در حوزه بین‌الملل نیز، کمیته‌ای با هدایت و مدیریت حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، تشکیل شده است و این کمیته نیز طبق اهداف و برنامه‌ریزی‌های خود در مسیر بهبود ورود سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد ایران گام برمی‌دارد.

وی به کمیته‌های آموزش، اطلاع‌رسانی و کمیته رتبه‌بندی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اشاره کرد که به گفته وی، هر یک از این کمیته در مسیر اهداف برنامه‌ریزی شده، حرکت می‌کنند.

جهانگیری همچنین به تاسیس مرکز مشاوره و خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق تهران اشاره کرد که ریاست آن را فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، برعهده دارد. این مرکز به دنبال ارائه خدماتی در راستای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی است.

 

دسترسی به لینک خبر

Leave a Comment