Go to the top

مرکز مشاوره سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی تهران راه اندازی می شود

حسین سلطان زاده / اخبار / ۰ Comments
مهدی جهانگیری، نایب رییس اتاق تهران

رئیس ستاد اقتصاد پسا تحریم اتاق بازرگانی تهران گفت: شرکت های برتر در بخش های مختلف اقتصادی شامل صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری، نظام بانکی، پولی و مالی را شناسایی و رتبه بندی می کنیم تا به هیئت های خارجی و مشتریان جدید معرفی کنیم.

مهدی جهانگیری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره برنامه های ستاد اقتصاد پسا تحریم اتاق تهران افزود: یکی از برنامه هایی که در اتاق بازرگانی تهران دنبال می کنیم راه اندازی مرکز مشاوره سرمایه گذاری است تا تمام وقت به دفاتر ما اطلاع رسانی کند و به پرسش های آنها پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات اصولی را که در این ستاد پیگیری می کنیم برگزاری کارگاه های تخصصی و کلاس های آموزشی برای فعالان بخش خصوصی است تا در مذاکرات بین المللی اصول، قواعد و استانداردهای مذاکرات را رعایت کنند و بتوانند با چارچوب علمی و متناسب با شرایط رقابتی، مذاکرات خود را پیش ببرند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حوزه پسا تحریم باید بدانیم داشته های ماچیست و بر مبنای آن داشته ها با مشتریان خود صحبت کنیم.

جهانگیری افزود: در ستاد اقتصاد پسا تحریم اتاق تهران، فارغ از هیجانات، در حال سازماندهی اقدامات کارشناسی و اصولی هستیم.

وی با بیان اینکه برای بررسی موانع سرمایه گذاری خارجی، کمیته های کاری را شکل دادیم اضافه کرد: اگرچه قانون سرمایه گذاری خارجی در کشور جزو قوانین خوب دنیاست اما نقص ها و ایراداتی در برخی از بندهای آن وجود دارد که با استفاده از کارشناسان خبره، تلاش می کنیم قانون سرمایه گذاری خارجی از منظر فعالان بخش خصوصی مورد مطالعه و واکاوی قرار گیرد.

جهانگیری گفت: پیشنهادهای لازم به دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد پس از تحریم را در کمیته های مختلف ستاد اقتصاد پسا تحریم بررسی و ارائه می کنیم.

وی افزود: در بخش بین الملل ستاد اقتصاد پسا تحریم اتاق ایران نیز با وجود تردد زیاد هیئت های اقتصادی و تجاری خارجی، اقدامات جدی انجام می شود و از آنجا که دفاتر ایرانی خارج از کشور زیاد داریم و شرکت های خارجی زیادی هم در ایران یا دفتر نمایندگی دارند یا در تدارک راه اندازی دفتر هستند در حال شناسایی این دفاتر هستیم تا برای کارآمد بودن این دفاتر برنامه ریزی کنیم.

رئیس ستاد اقتصاد پساتحریم اتاق تهران گفت: امیدواریم با کمک کارشناسان و فعالان اقتصادی این ستاد ، خبرهای خوبی را هم به فعالان بخش خصوصی و هم به دولتمردان ارائه کنیم.

 

دسترسی به لینک خبر

Leave a Comment