Go to the top

شناسایی شرکت‌های توانمند ایرانی برای معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی

حسین سلطان زاده / گفتگو / ۰ Comments
مهدی جهانگیری عضو هیات رئیسه اتاق تهران

مهدی جهانگیری عضو هیات رئیسه اتاق تهران، برنامه های اتاق برای مذاکرات اقتصادی در پسا تحریم را تشریح کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از شکل گیری ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران خبر داد و برخی از اقدامات این ستاد را تشریح کرد.

مهدی جهانگیری با اشاره به تلاش های اتاق تهران برای برقراری ارتباط موثر میان فعالان اقتصادی ایران و سایر کشورها در پساتحریم به پایگاه خبری اتاق تهران گفت: ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق ایران شکل گرفته تا موانع سرمایه گذاری خارجی و موانع سرمایه گذاری داخلی را به طور اصولی شناسایی کنیم و پیشنهادات خود را به عنوان مشاور قوا به دولت و مجلس ارائه دهیم. رفع این موانع و کوتاه کردن مسیرها می تواند هدف سرمایه گذاری را محقق سازد.

او ادامه داد: اقداماتی که برای رسیدن به این هدف دنبال می کنیم در چند جهت پیش می رود. به دنبال آن هستیم تا شرکت های توانمند ایرنی را شناسایی و همچنین شرکت های خارجی علاقمند را شناسنامه دار کنیم تا بتوانیم این شرکت ها را بر مبنای اصول به هم معرفی کنیم. سایت اتاق در این بخش قرار است به طور پررنگ به اطلاع رسانی بپردازد.

جهانگیری همچنین از برنامه ای جدید برای پیشبرد مذاکرات اقتصادی سخن گفت: سرکار خانم مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مامور شده اند تا مرکز مشاوره سرمایه گذاری در اتاق تهران را راه اندازی کند تا پاسخگوی به‌روز سرمایه گذاران، چه داخلی و چه خارجی باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران افزود: کارگروه و کمیته رتبه بندی شرکت‌های داخلی نیز با مسوولیت آقای فروزانفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، راه اندازی شده که اطلاعات شرکت ها را با کمک کمیسیون ها استخراج  می کند و به درجه بندی آن می پردازد.

جهانگیری تاکید کرد: این اقدامات در ستاد اقتصادی پساتحریم در کنار سایر وظایف و فعالیت های اتاق تهران، ساماندهی شده است تا بتوانیم بهترین نتایج را از فضای جدید اقتصادی بگیریم. راهی جز پیوستن به چرخه اقتصاد جهانی نداریم. لغو تحریم ها که با تلاش دیپلماتیک، دستگاه دیپلماسی کشور در حال تحقق است، این فرصت را در اختیار اقتصاد ایران قرار می دهد که پیوند خود را با اقتصاد جهان مستحکم کند و مسیر توسعه را در پیش بگیرد.

وی افزود: باید از فرصت پیش آمده و تمایل بالای فعالان اقتصادی کشورهای دیگر به حضور در ایران، حداکثر بهره برده شود. برنامه ریزی صحیح و منطقی در داخل برای طبقه بندی و فصل بندی فرصت های جذب سرمایه، باید انجام شود. باید آمادگی ما برای مذاکرات اقتصادی و ارائه پیشنهادهای مشخص به طرف های خارجی بالا برود. به همین منظور در اتاق تهران و ستاد اقتصادی پساتحریم به دنبال رتبه بندی شرکت ها و اقدامات دیگر برای مشورت دهی به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی هستیم.

 

دسترسی به لینک گفت و گو

Leave a Comment