Go to the top

نظام بانکی نیازمند اصلاح ساختار جدی است

حسین سلطان زاده / گفتگو / ۰ Comments
مهدی جهانگیری، نایب رییس اتاق تهران

نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: نظام بانکی ما نیاز به اصلاح ساختار جدی دارد و در اولین گام باید سیستم مالی و ساختار مالی بانک‌ها اصلاح شود.

مهدی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که در سیستم بانکی کشور نقص های جدی وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: روابط مشتریان با بانک‌ها نیز باید بازنگری شود و این که  به طور مطلق بگوییم که سیستم بانکی عملکرد خوب یا بد داشته صحبت درست و قابل قبولی نیست.

وی افزود: نظام بانکی ما نیاز به اصلاح ساختار جدی دارد و در اولین گام باید سیستم مالی و ساختار مالی بانک‌ها اصلاح شود.

جهانگیری با اشاره به این که بانک‌ها می‌توانند موتور محرکه اقتصاد کشور باشند، گفت: اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است ولی مورد هجمه قرار دادن این بخش و بیان این که فقط سیستم بانکی مشکل دارد مورد قبول نیست.

جهانگیری افزود: با رویکرد جدید بانک مرکزی در حوزه نظارت و شفافیت مالی بانک‌ها می‌توانیم به اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و افزایش سرمایه بانک‌ها و نقدینگی آن‌ها امیدوار باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران به این نکته نیز اشاره کرد که بانک‌ها باید از بنگاه‌داری دور شده و به سمت خدمات بانکداری و ارائه خدمات در سایر بخش‌ها سوق داده شوند تا مشکلات حل شود.

 

دسترسی به لینک خبر

Leave a Comment