Go to the top

تحقق رشد ۵‌درصدی به ۴۰میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری نیاز دارد

حسین سلطان زاده / گفتگو / ۰ Comments
مهدی جهانگیری

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر قرار است براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد حدود ۵‌درصدی تحقق یابد، باید ۳۵ تا ۴۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود.

به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مهدی جهانگیری در نخستین نشست ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران افزود: در ماه‌های گذشته، اظهارنظرهای بسیاری انجام شده و هیات‌های تجاری بسیاری راهی ایران شدند و اکنون موضوع سرمایه‌گذاری به بحث روز تبدیل شده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در سال جدید نیز اقتصاد را موضوعی حائز اهمیت دانستند و به اقتصاد مقاومتی عملیاتی‌تر نگریسته‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ستاد اقتصادی پساتحریم باید از غوطه ور شدن در بروکراسی مرسوم اداری پرهیز کند، افزود: باید اقداماتی صورت پذیرد که منتج به سرمایه‌گذاری در کشور شود؛ بر این اساس لازم است پیشنهادهای عملیاتی برای ایجاد تحرک در تولید، تسهیل تجارت، رونق بازار سرمایه و اصلاح نظام پولی ارائه کنیم.

وی با تاکید بر شناخت بازارهای هدف و اتخاذ تدابیری برای ورود به این بازارها گفت: کمیته بین‌الملل ستاد باید به‌صورت تخصصی، مزیت‌های کشور را برای شراکت با دیگر کشورها مورد بررسی قرار دهد و در این فرآیند شرکت‌های صاحب صلاحیت در زمینه‌های مختلف را برای توسعه همکاری‌ با این کشورها معرفی کند.

Leave a Comment